1. Vraag indienen

Vraag indienen

Heb je een vraag over bijvoorbeeld het auteursrecht, merkenrecht, consumentenrecht of privacy? Dien gratis een aanvraag bij ons in!

Belangrijke informatie voor je een vraag indient

  1. Clinic behandelt alleen aanvragen die binnen ons specialistisch vakgebied (onze focus) vallen. Wij geven geen advies geven over aanvragen die uitsluitend octrooirecht betreffen, wegens de specialistische (technische) kennis die hiervoor nodig is. Wij raden u hiervoor aan contact op te nemen met een octrooirecht-advocaat.
  2. Heeft u een vraag over een claim van auteursrechtinbreuk? Bekijk dan eerst onze informatie hierover.
  3. Clinic probeert binnen 14 dagen contact met u op te nemen met betrekking tot uw aanvraag. Wegens de vele aanvragen na de weken dat wij gesloten zijn, kan dit in sommige gevallen iets langer duren.
  4. Om uw aanvraag zo goed mogelijk te kunnen behandelen, nemen wij altijd telefonisch contact met u op. U wordt binnen 14 dagen na het indienen van uw aanvraag door ons (met een anoniem nummer) gebeld. Zonder telefonisch contact kunnen wij uw aanvraag in veel gevallen helaas niet in behandeling nemen.
  5. Clinic behandelt GEEN SPOEDAANVRAGEN.
    Indien u spoedrechtsbijstand nodig heeft, kunt u het beste een van de volgende opties proberen:
    • Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering;
    • Neem contact op met het Juridisch Loket.
  6. Bij het indienen van een aanvraag graag zo volledig mogelijk zijn wat betreft informatievoorziening die u zelf al relevant acht voor de beantwoording van de vraag. Betrekkelijk hebbende documenten gelieve meezenden bij de aanvraag. Krijgt u na het indienen van de aanvraag nog aanvullende documenten binnen die van invloed kunnen zijn op uw advies of heeft u meerdere bijlagen, stuur deze dan na via vraag@clinic.nl.
  7. Lever uw bestanden bij voorkeur in .pdf format.